اسلیپری الم یا ژل نارون برای درمان رفلاکس معده معجزه می‌کنه؟

رفلاکس معده یعنی چی؟

وظیفه اسید معده تجزیه انواع پروتئینه بدون وجود این اسید در معده هضم غذا به درستی صورت نمی‌گیره و غذا در معده می­‌گنده

وقتی بر اثر عواملی مثل چاقی و التهاب تغذیه نامناسب استرس کم­خوابی – ریزه خواری و تعداد دفعات بالای وعده­‌ها و میان وعده­‌های غذاییهر روز و به طول سال­‌ها اسید معده مدام ترشح میشه

جداره معده متورم میشه – اسید معده با قدرت هضم انواع پروتئین مثل گوشت و حبوبات به خاطر ورم معده روی مخاط نرم دیواره داخلی معده (که جنس اونم پروتئینه) و روی دریچه ارتباطی آن به لوله مِری می‌نشینه و باعث زخم معده میشه

این فرایند ممکنه باعث سوراخ شدن دیواره معده یا شل شدن دریچه معده بشه اونوقت شما سوزش و حس ترشی رو توی گلو حس می‌کنید رفلاکس معده یا GERD یک بیماری مزمنه – به خاطر شل شدن دریچه معده – اسید معده به مری برمی­‌گرده و پوشش داخلی آن را حل می‌کنه و از بین می‌بره.

رفلاکس معده دومین بیماری شایع گوارشیه که براساس آخرین آمار‌ حدود 44 درصد از افراد را درگیر می‌کنه – این آمار‌ نشان می‌ده بیشتر این افراد حداقل یک‌بار در ماه احساس سوزش سر دل را تجربه می‌کنن – 20 % افراد نیز علائم رفلاکس معده را به صورت هفتگی دارن.

برای درمان – این افراد از قرص ضد اسید معده استفاده می‌کنن – قرص ضد اسید فقط اسید ترشح شده که برای هضم غذا لازمه را خنثی می‌کنه اثر درمانی نداره و تورم را از بین نمی‌بره – وقتی اثر قرص از بین رفت – بقیه اسید که داره ترشح میشه مجدد باعث التهاب و زخم دیواره معده و مری میشه

آیا ما مطمئنیم مصرف قرص شیمیایی ضد اسید معده بی­‌خطره؟

آخرین اخبار از پرونده شکایت 72 هزار نفر مبتلا به سرطان معده از شرکت­‌های تولید کننده  قرص‌های معده را در لینک زیر مطالعه کنید.

آیا به جز قرص شیمیایی ضد اسید معده درمان جایگزینی هست؟

در مورد Slippery Elm یا ژل نارون به عنوان درمان طبیعی رفلاکس معده چی می­‌دونین؟

پودر نارون چیه؟

بومیان شمال آمریکا قرن‌ها پوسته داخلی درخت نارون را خشک می‌کردن و به عنوان دارو استفاده می‌کردن – بومی‌های آمریکا از این ماده به شکل کرم برای درمان زخم، جوش، سوختگی و التهاب پوست استفاده می‌کردن – همچنین با خوردن این ماده مشکلاتی مانند سرفه، گلودرد، اسهال و مشکلات گوارشی را برطرف می­کردن.

پودر نارون بعد از ترکیب شدن با آب به ژل تبدیل می‌شه – این ماده نرم کننده و تسکین دهنده صورت، دهان، گلو، شکم و روده است – همچنین به خاطر خاصیت آنتی اکسیدان برای رفع التهاب استفاده میشه.

در تحقیقی که در سال 2002 منتشر شد – 6 داروی گیاهی از جمله اسلیپری الم برای التهاب روده مورد تست آزمایشگاهی قرار گرفت – اسلیپری الم به خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی – یعنی محافظت از سلول­‌های بدن در مقابل آسیب بر اثر اکسید شدن – به عنوان داروی رسمی جدید برای درمان بیماری التهابی روده معرفی شد.

موارد مصرف دارویی ژل نارون یا Slippery Elm چیه؟

  • تسکین گلو درد

  • تسکین سرفه

  • تسکین سوزش سر دل یا بیماری ریفلاکس معده (GERD)

  • درمان بیماری­‌های التهاب روده مثل Crohn -ulcerative colitis – و سندرم روده تحریک پذیر (IBS)

  • تسکین دل درد و اسهال

  • درمان زخم – سوختگی – پسوریازیس – سایر بیماری‌های پوستی (روی سطح پوست)

  • تحریک ادرار – به افزایش جریان ادرار و دفع مواد زائد از بدن کمک می‌کنه – برای افرادی که در مجاری ادراری التهاب دارن برای تسکین پوشش مجاری ادراری و کاهش درد موثره

تاثیر ژل نارون برای تسکین سرفه – گلو درد رفلاکس معده – زخم معده چیه؟

ژل نارون حاوی ماده­ای به نامmucilage است – مخلوط چسبنده‌ای از قندها که توسط اسید معده تجزیه نمی‌شه – این ماده گلو و دیواره مری و معده را می‌پوشانه.

از آنجایی که ژل نارون یک نرم کننده طبیعیه – تحریک التهاب را کاهش میده و تسکین میده – ژل نارون می­‌تونه گلودرد را با پوشاندن پوشش داخلی گلو و مری تسکین بده – یک لایه‌ی محافظ موقت روی دیواره معده و گلو ایجاد می‌کنه.

ژل نارون به عنوان ضد سرفه موثره – برای سرفه و علائم سایر بیماری‌های دستگاه تنفسی فوقانی مانند برونشیت یا آسم عالیه – بنابراین جای تعجب نیست که ژل نارون به صورت تجاری در بسیاری از برندهای پاستیل گلو استفاده میشه.

وقتی به خاطر شل شدن دریچه معده – بیماری رفلاکس معده یا GERD رخ میده – اسید معده به مری برمی­‌گرده و پوشش داخلی آن را آسیب می­‌زنه – ژل نارون باعث تحریک انتهای عصبی در دستگاه گوارش میشه – که منجر به افزایش ترشح مخاط میشه – افزایش تولید مخاط به صورت طبیعی از دیواره معده در برابر زخم و اسیدیته اضافی محافظت می‌کنه.

وقتی ژل نارون گلو و معده را می‌پوشانه و از اون در مقابل اسید معده محافظت می‌کنه – بدن به طور طبیعی فرصت ترمیم ناحیه زخم شده را پیدا می‌کنه و بعد مدتی استفاده – در صورت رعایت سبک غذا خوردن مناسب و ریزه­خواری نکردن – شما دیگه دچار رفلاکس معده نمی‌شید – این درمان همیشگیه.

ژل نارون برای درمان بیماری­های ناشی از التهاب روده چه کاربردی داره؟

التهاب روده می­‌تونه عامل شروع بسیاری از بیماری­‌های متابولیکی و خودایمنی باشه – در نتیجه سلامت روده و جلوگیری از التهاب روده برای حفظ سلامت کلی بدن حیاتیه.

پوست درخت نارون یک ماده نرم کننده طبیعیه – قادر به تسکین پوشش داخلی معده و روده و کاهش سوزشه – نارون دارای ماده­ای هست که به عنوان محافظ مخاطی روی دیواره روده را پوشش میده.

به علاوه به خاطر خاصیت آنتی­اکسیدانی یعنی محافطت از سلول­‌ها در مقابل تورم و اکسید شدن – از التهاب روده جلوگیری می‌کنه.

مطالعات بالینی نشان داده که پوست درخت نارون در درمان علائم مرتبط با بیماری‌های التهابی روده مانند بیماری Crohn – ulcerative colitis – سندرم روده تحریک پذیر (IBS) موثره.

لینک 1

لینک 2

لینک 3

لینک 4

نوشته قبلی

نشانه‌های اولیه کبد چرب

نوشته بعدی

آینده‌‌ی غذای ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید