اچی ناسیا و درمان ۹۹ نوع بیماری؟

گیاه دارویی اچی‌ناسیا:

گستره درمانی اکسترکت اچی‌ناسیا چیست؟

برای درمان کدام بیماریها استفاده میشه؟

 

  • تحقیقات انجام شده در مورد تاثیر مثبت اچی‌ناسیا برای بهبود سرماخوردگی و عفونت‌های دستگاه تنفسی چی میگه؟

اچی‌ناسیا به عنوان یک مکمل غذایی برای سرماخوردگی و سایر عفونت هاست.

در دوران گسترش کوید-19، برخی از محققان پیشنهاد کردن که اچی‌ناسیا ممکنه اثرات مثبت مشابهی بر روی COVID-19 داشته باشد. همچنین در ایران نیز در دوران کرونا تحقیقاتی به ثبت رسیده که در کنار خوراکی‌های دارویی مانند زنجبیل، اچی‌ناسیا هم به عنوان مکمل غذایی به بیماران داده شده و ثاثیرات مثبتی در بهبود بیماران کرونایی داشته. به طور کلی در کنار مکمل‌هایی مثل Zink و ویتامین C، از اچی‌ناسیا هم برای کاهش شدت و دوره بهبودی سرماخوردگی استفاده شده.

نتایج مطالعات انجام شده در سال 2020 نشان داده مصرف اچی‌ناسیا به درمان علائم سرماخوردگی در کودکان هم کمک می‌کنه.

  • تاثیر اچی‌ناسیا در کاهش سطح قند خون به چه صورته؟

قند خون بالا میتونه خطر ابتلا به مشکلات جدی سلامت از جمله دیابت نوع 2، بیماری قلبی و چندین بیماری مزمن دیگه را افزایش بده.

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده گیاه اچی‌ناسیا به کاهش سطح قند خون کمک می‌کنه. در یک مطالعه آزمایشگاهی مشاهده شده، عصاره اچی‌ناسیا آنزیم‌هایی هضم کننده کربوهیدرات‌ها را سرکوب می‌کنه. این یعنی اچیناسیا می‌تونه میزان قند وارد شده به خون شما را کاهش بده.

سایر مطالعات حیوانی هم نشان داده اچی‌ناسیا حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها یعنی مولکول‌هاییه که بدن را در مقابل تهاجم ذرات اکسیدکننده مضر تقویت می‌کنن و میتونه به بهبود قند خون و مقاومت بدن به انسولین کمک کنه.

  • آیا اچی‌ناسیا موجب کاهش استرس میشه؟

در سال های اخیر، گیاهان اچی‌ناسیا به عنوان کمک کننده بالقوه برای کاهش اضطراب استفاده شدن.

یک مطالعه نشان داده که مصرف 40 میلی‌گرم عصاره اچی‌ناسیا دو بار در روز، به مدت یک هفته به طور قابل توجهی در مقایسه با دارونما اضطراب را کاهش میده.

  • آیا اچی‌ناسیا برای مشکلات پوستی هم استفاده میشه؟

اکثر مطالعات روی اچی‌ناسیا به ارزیابی تاثیرات آن بر پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری‌های تنفسی فوقانی پرداخته، اما در طب سنتی برای بهبود زخم‌ها نیز از این گیاه استفاده میشه. در برخی محصولات گیاهی، از این گیاه برای استفاده موضعی (کاربرد روی پوست) برای زخم‌ها و مشکلات پوستی بهره وری شده.

چون عامل باکتریایی داره، به دلیل کشتن باکتری‌هایی که موجب بروز آکنه میشن، مصرف ترکیبات این گیاه بر روی زخم‌ها و آکنه‌ها موجب بهبود مشکلات پوستی میشه.

در مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۰ روی ۱۰ نفر، استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی عصاره اچی‌ناسیا برای بهبود آبرسانی پوست و کاهش چین و چروک موثر بود. به طور مشابه، کرم حاوی عصاره اچی‌ناسیا علائم اگزما را بهبود بخشیده و به ترمیم لایه بیرونی نازک و محافظ پوست کمک می‌کنه.

  • آیا استفاده از عصاره اچی‌ناسیا به همه افراد توصیه میشه؟

در مورد ایمنی استفاده از این محصول برای افراد مختلف، بر اساس مطالعات انجام شده اچی‌ناسیا بی‌خطره. برخی عوارض جانبی می‌تونه شامل ناراحتی معده، اسهال، مشکلات خواب و برخی حساسیت‌های پوستی باشه.

در موارد نادر، اچی‌ناسیا ممکنه باعث واکنش‌های آلرژیک بشه.

در مورد مخاطرات مصرف این گیاه در دوران بارداری بررسی صورت گرفته نشده.

 

منابع:

https://www.healthline.com/nutrition/echinacea#benefits

محصولات مرتبط

نوشته قبلی

چرا اچی‌ناسیا رمز سلامتی؟

نوشته بعدی

چای آشواگاندا و کاهش استرس و اضطراب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید