درمان پارکینسون و آلزایمر بدون دارو؟

طی آخرین مطالعات، پژوهشگران به این نتیجه رسیدن که با اصلاح سبک زندگی و بهبود سلامت بدن میشه جلوی پیشرفت بسیاری بیماری‌ها از جمله پارکینسون و آلزایمر را گرفت.

برای درک بهتر این موضوع بخشی از ویدئو مصاحبه لایو دکتر متیو فیلیپ و دکتر کن بری را اینجا آوردیم که در مورد روش‌های کاربردی بهبود بیماران دارای آلزایمر و پارکینسون با استفاده از فستینگ و سبک غذایی کیتو صحبت می‌کنند.

علم پزشکی به صورتی که الان می‌شناسیم تقریبا از ۲۰۰ سال پیش و بر اساس دریافت‌های ۲ پژوشگر معروف لویی پاستور (Louis Pasteur) و آنتوان بشان (Antoine Bechamp) فرانسوی شکل گرفته. پاستور طرفدار نظریه میکروبی بیماری‌ها (Germ Theory) بود و میگفت بیماری‌ها توسط میکروب‌ها و سایر موجودات ذره بینی سرایت می‌کنن و درمان هم طبیعتا دارویی هست که اون عامل بیرونی مزاحم را بکشه.

در مقابل بشان طرفدار تئوری Terrain هست که میگه میکرواورگانیسم‌های بدن که هرکدام وظیفه‌ای دارن، در شرایط خاصی که تغییر ماهیت بدن باعث بیماری میشن، پس اگر کل بدن سالم بشه، اغلب بیماری‌ها از بین میرن.

هردو تئوری طرفدارانی داره اما در نهایت جامعه پزشکی بیشتر به سمت نظریه میکروبی رفته و اغلب داروها یا عمل‌های جراحی در جهت از بین بردن عامل بیماری‌زا هست نه سالم کردن و تقویت بدن.

حالا هدف جدید اینه که این ۲ نظریه را باهم مخلوط کنیم و برای مقابله با بیماری‌هایی که در زندگی باهاشون مواجه میشیم از هردو استفاده کنیم.

به خاطر تلاش‌های علم پزشکی بر اساس نظریه میکروبی کمتر از بیماری‌های عفونی می‌میریم. امروزه دلایل مرگ و میر در جهان اغلب به سبک زندگی غلط افراد برمیگرده. مثلا علت اول مرگ و میر مشکلات قلبیه، دوم سرطان، بعد از اون آلزایمر و پارکینسون و مشکلات متابولیک از جمله چاقی و دیابت و فشار خون و تریگلیسیرید و غیره علل مرگ هستن، ما می‌دونیم که این بیماری ها مستقیما به سبک زندگی افراد مربوط میشن، به خاطر همین داروها کارایی خودشون را از دست میدن.

همانطور که میبینیم واضحه که درصد ابتلای مردم در جهان به مشکلات قلبی و آلزایمر و چاقی هرروز داره بیشتری میشه، پس راه دوم نیازه یعنی سالم سازی بدن.

نظریه Terrain به بیان امروزی تمرکز را روی سالم سازی بدن و به ویژه سالم سازی میتوکندری (Mitochondrie) می‌ذاره. میتوکندری کارخانه تنفس و تولید انرژی سلوله، پیام های عصبی را به سلول‌ها می‌رسانه و متابولیسم بین سلول‌ها را تنظیم می‌کنه. اکتشافات جدید علمی میگه میتوکندری زیرساخت سلوله، و مستقل از سلول می‌تونه خودشو ترمیم کنه.

پس در واقع نظریه میکروبی روی کشتن عامل بیماری تمرکز می‌کنه، در حالی که نظریه دوم روی سالم کردن بدن و سالم کردن میتوکندری برای از بین بردن بیماری تاکید داره.

در این ویدئو با مقایسه این دو نظریه، با راه‌های جدید درمان بیماری آلزایمر و پارکینسون آشنا میشیم.

اين ويديو توسط تیم بایوارگانیکس به فارسی زيرنويس شده است.

آخرين اطلاعات سلامت – به روز – به فارسی – برای سلامت شما – به دوستان خود باز نشر كنيد .

منبع:

لینک 

معرفی متخصص

دکتر کن بری

Dr. Ken Berry​

Board Certified Family Physician
دکتر کن بری پزشک خانواده است و تجربه فراوانی در زمنیه درمان بیماری‌های خطرناک بدون استفاده از دارو دارد. همچنین تولید کننده محتوا در زمینه سلامت و نویسنده کتاب در این حوزه می‌باشد.
چطور بدون دارو آلزایمر و پارکینسون رو درمان کنیم؟

اپیزود ۲۰

محصولات مرتبط

نوشته قبلی

رفع اختلال خواب با چای آشواگاندا

نوشته بعدی

چطوری آلزایمر و پارکینسون نگیریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید