چرا اچی‌ناسیا رمز سلامتی؟

مطالعات علمی در مورد گیاه اچی‌ناسیا چی میگه؟

تاثیرات مثبت این گیاه در بهبود سلامتی چیست؟

مطالعات زیادی در مورد تاثیر مثبت گیاه اچی‌ناسیا برای سرماخوردگی و عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی انجام شده. چون ترکیبات این گیاه می‌تونه سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه موثرتر با عفونت تحریک کنه.

  • اچی‌ناسیا چطور روی سیستم ایمنی تاثیر مثبت می‌ذاره؟

  1. تحقیقات اخیر آزمایشگاهی با حمایت NCCIH (سازمان تحقیقات سلامتی آمریکا) نشان میده که تأثیر اچی‌ناسیا بر سلول‌های ایمنی بدن به انواع و میزان باکتری‌های موجود در گونه‌های مختلف این گیاه بستگی داره و ترکیب خاکی که گیاهان در آن رشد می‌کنند به گروه باکتریایی آن تأثیر می‌ذاره. بدین صورت به توقف رشد یا انتشار برخی از انواع ویروس‌ها و سایر میکروب‌ها کمک می‌کنه.

آنتی اکسیدان‌ها مولکول‌هایی هستن که به دفاع از سلول‌های شما در برابر استرس اکسیداتیو – یعنی کشتن یا تضعیف آن‌ها – کمک می‌کنن، استرس اکسیداتیو شرایطیه که به دلیل وجود عدم تعادل در ترکیبات واکنشپذیر اکسیژن رخ داده و توانایی مقابله بدن با عوامل خارجی را کاهش میده. این شرایط که به دلیل سبک زندگی غلط شامل استعمال دخانیات، مصرف الکل، رژیم غذایی نامناسب، عدم تحرک و ورزش به وجود میاد به بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری قلبی، سرطان و بسیاری دیگر مرتبطه.

 

  1. گیاه دارویی اچی‌ناسیا حاوی ترکیباتی به نام آلکامیدهاست که می‌تونن فعالیت آنتی‌اکسیدانی را بیشتر کنن. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این گیاه کمک می‌کنه تا بدن در برابر عفونت‌ها و بیماری‌ها بهتر مبارزه کنه.

  2. گلبول‌های سفید که در کشتن عوامل مهاجم در بدن نقش دارن را تحریک می‌کنه که از اتصال ویروس‌ها به سلول‌های میزبان جلوگیری کنند.

  3. از سایر خواص مهم این گیاه دارویی، اثربخشی مثبت آن روی داروهای کشنده سیستم ایمنی مثل شیمی درمانیه.

  • آیا اچی‌ناسیا در مرگ سلول‌های سرطانی موثره؟

سرطان به موجب رشد کنترل نشده سلول‌ها در جای نامناسبی از بدن رخ میده. مطالعات آزمایشگاهی در سال 2012 نشان داده که عصاره اچی‌ناسیا رشد سلول‌های سرطانی را سرکوب می‌کنه و حتی باعث مرگ سلول‌های سرطانی میشه. در این تحقیقات ترکیبات این گیاه با تحریک فرآیندی در بدن سلول‌های سرطانی انسان را از پانکراس و روده بزرگ از بین بردند. این اثر به دلیل خاصیت تقویت کننده سیستم ایمنی اچی‌ناسیا رخ میده.

  • آیا اچی‌ناسیا برای کاهش التهاب بدن و مغز موثره؟

التهاب عکس العمل طبیعی بدن شما برای التیام و دفاع از خودشه.

اما با ادامه التهاب، سلول‌ها از کنترل خارج میشن و امراض مختلف مثل سرطان و مشکلات قلب و مغز و مفاصل برای شما درست می‌کنن.

چندین مطالعه نشان داده که اچی‌ناسیا می‌تونه به کاهش التهاب کمک کنه.

ترکیبات این گیاه با مهار مولکول‌های موسوم به علامت‌دهندهای التهابی بدن (Cytokine) و افزایش سطح سیگنال‌های ضد التهابی موجب کاهش ترشح مواد التهابی داخل بدن میشه.

وجود التهاب در بخش‌هایی از مغز باعث از بین رفتن حافظه میشه، مصرف این گیاه موجب کاهش التهاب در این ناحیه و در نتیجه کمک به بهبود حافظه میشه.

در مطالعه 30 روزه دیگری از بزرگسالان مبتلا به یک بیماری مفصلی به نام osteoarthritis -که به دلیل از بین رفتن غضروف بین استخوان‌ها رخ میده- مشاهده شد مصرف مکمل حاوی عصاره زنجبیل و عصاره اچی‌ناسیا به طور قابل توجهی التهاب، درد مزمن و تورم را در مفاصل کاهش میده.

منابع:

https://ods.od.nih.gov/factsheets/ImmuneFunction-HealthProfessional/#h13

https://www.nccih.nih.gov/health/echinacea

https://www.nccih.nih.gov/research/research-results/variations-in-the-types-and-amounts-of-bacteria-in-echinacea-plants-may-influence-the-herbs-effects-on-infectious-disease

محصولات مرتبط

نوشته قبلی

سیستم دفاعی رو میخوای؟ بیا اچی‌ناسیا بخور

نوشته بعدی

اچی ناسیا و درمان ۹۹ نوع بیماری؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید